Ush.. känner mig sjukt taskig mot stackars Nirving som blev helt ensam efter Ut i skogen...
Vi troll ska ju hålla ihop!!
Jag får försvara mig med att jag inte hade det bästa upplägget för att festa hela natten!
Som det äldsta trollet i familjen brukar jag ändå vara den som stannar kvar bland de sista... och det gjorde jag ju visserligen även denna kvällen, men i sovande tillstånd! Men detta hårt festande liv måste ju sätta sina spår tillslut!

Nu är även en mycket lyckad resa till Deutchland avklarad! En Gamas plockade upp mig i Helsingborg och sedan bar det av till landet med billig öl, utan vare sig karta eller någon beskrivning alls om hur vi skulle köra!
Jag kan ju säga som så att det var ju tur att vår käre Gamas körde hela vägen ner, för jag hade ju som det förvirrade troll jag är förmodligen inte hittat så väl som hon gjorde!
Jag måste passa på att klaga på Danmark nu när jag ändå är igång... enligt facebook så ska jag ju vara en tvättäkta snapphane, men det betyder inte för en sekund att jag är vän med typerna som bor på andra sidan sundet!
Vi stannar vi ett piperhus längs med motorvägen för att äta lunch, och eftersom jag även har en del kanin i generna så bad jag om en god portion kaninmat! Och vad får jag, den tattigaste tallriken med sallad jag sett på länge! Medan min Gamas får en stor jävla hamburgare OCH den största tallriken med pommes nånsin.... och det värsta av allt, hör och häpna, MIN tattiga sallad var dyrare än all hennes mat!
Jag borde verkligen fundera över att utöka min köttkomsumption till fyllor OCH Danmarksresor!
Nej, och den som inte har plågats av typ sjutimmars bilresa med dansk radio kan inte ens förstå vidden av hur otrevligt det kan vara!!
Tips till alla som planerar färd genom danskarnas land; Ta en bil med fungerade CD-spelare, har du inte det, ta med någon som kan sjunga!!
Eftersom vare sig Gamas eller jag är så bra på sjunga-biten fick vi plåga oss igenom det fattiga danska radioutbudet!

Nej fyy! Hemska troll, nu ska jag sluta klaga på de stackars danskarna!
Det bästa med resan var ju ändå att strosa runt i border shopen! Det är få ställen jag trivs så väl på som där det finns alkohol i sådana mängder!
Gamas och jag tog oss upp till godis-våningen för att inhandla färdkost till resan hem, men insåg fort att detta inte frestade oss alls... så vi gick ner till Sprit-våningen där vi hittade två bag-in-boxar med vodka... Mycket bättre!

Så var det bara för trollet att köra hela vägen tillbaka till vårt älskade göteborg!
Stackars Gamas, sneglade på hastighetsmätaren och pikade mig lite smått "om det kommer en polis kan du ju i alla fall sakta ner lite..."
Men vi klarade oss fint både genom tull och från poliser ;)

Nu har ju alla mina fellow häksare försvunnit över påsken, och jag är ensam och förkyld som få... Men man får väl se fram emot Cortege nu ;)

Ha de gött..
burp.. Irving


1 kommentarer

Nirving

20 Apr 2009 19:04

Låter trevligt synd att jag inte kunde åka med då hade jag sjungit hela vägen ner.

Kommentera

Publiceras ej