Det är mörkt och varmt och det luktar snuskigt... Ja just det, jag måste vara i Ris... Någon bankar på dörren.. In kommer Kvasten..

-Du kommer nog börja hata mig nu, säger han, och tänder lampan...

En blixt far genom huvudet på mig, och jag trycker ner huvudet i den urblekta äckliga soffan.

Kvasten börjar fara omkring i rummet och mumlar osammanhängande om sina nyklar. Något om en bussfärd hem mitt i natten som fick avbrytas någonstans på vägen för att han efter att ha noggrant övervägt att spy i papperskorgen, ångrat sig och hoppat av. Något om en taxi hem... och så var det nyklarna igen...

När jag tar mig upp för att dricka lite vatten möts jag av en katastrof... Soffan mittemot står på högkant, alla kuddar ligger utspritt i rummet. Vår finaste tavla har fått glaset krossat. Jag tror inte att jag kan se en ända sak som är på sin plats. Golvet är fyllt av ölburkar och ölspill blandat med kläder, papper, tygbitar.... En kvast står i hörnet av rummet med rumpan i vädret och rotar i nånting.

Jag lägger mig ner igen.

Nästa gång det bankar i mitt huvud är det Tusse som vill köpa öl. Vad är klockan? Fan!

Någon ber mig att fixa något med sopsäckar, jag tror jag gjorde det.

Hmm... det måste finnas en anledning till att jag mår så här... kan det ha något med att göra att jag gått om Bängan på strecklistan... var inte hon 20 öl framför mig? Omöjligt!

En liten röst i mitt huvud säger wiskey... en annan säger flame-ball...

Fan! Flame-ball! Jag känner doften av bränt hår och inser just vilken idiotisk ide det måste vara att spela flame-ball med utsläppt hår!! Jag undersöker saken närmre och inser till min förskräckelse att mina misstankar är sanna! Det är mitt hår! En bit av mina toppar är ihopkrumlade och äckliga.. Om inte det här är bakfylleångest så vet jag inte vad bakfylleångest är!

När jag äntligen lyckas ta mig upp ur den sunkiga soffan är klockan redan två på eftermiddagen... jag beklagar mig över detta, tar en knäckemacka och skall bege mig ner på stan... Jag inser att borrhålen i dörren har utökats något avsevärt och att listen vid dörren är ungefär lika trashad som det övriga rummet... Jag ser mig i spegeln och konstaterar att även jag håller samma mått!

Jag funderar lite kort över hur jag inte kan ha vaknat om någon har borrat i dörren mitt i natten när jag legat och sovit därinne. Men då jag ser min spegelbild igen inser jag att det kanske inte är så konstigt ändå....

Ja, det var nog en bra kväll eftersom jag mår som jag gör!


Blommor och Bin!
/Irving

6 kommentarer

Grelber

18 May 2009 16:39

Värst av allt var ändå att Grelbers span var total förstörd :(

Irving

18 May 2009 20:54

Du får väl hitta ett nytt span din bittra jävel!! ;)

Anonym

19 May 2009 20:49

Hm... du sa aldrig att du låg med en kille i soffan?

Anonym

19 May 2009 22:47

Trollklubben!!

Irving

20 May 2009 17:03

Men va fan då! Får inte ett troll ha hemligheter?! Okej, inte så hemligt kanske eftersom det kom in typ femhundra pers under morgonen, men ändå!

Anonym

20 May 2009 19:50

Din bakfylleångest var bland det roligaste jag har upplevt på länge <3

Kommentera

Publiceras ej