första pr-kalaset whooohoooo :)

Det är dags för Kvasten-12 att framföra kvastsången för första gången!! :O (Mot Activix, som är en brud!!)
Nu kom Herpes, han var elak.

Nu visar Hilda-11 och Irving-11 attt man ska blogga heeeeela kvällen:) och gärna herpaderp
Hilda-12 har gröna naglar, det är GESCHMECKEN! .. och dom luktar också!

"I en stuga bodde Petter
med sin katt och fyra getter.... <3

Första geten hette Röd.
Den åt bara smör och bröd.

Andra geten hette Blå.
Den var starkare än två.

Tredje geten hette Gul.
Den var julbock varje jul.

Fjärde geten hette Vit.
Den var känd för sin aptit.

Katten hette Murre Svart –
Tog en råtta varje kvart.

Hela dagen måste Petter
Valla sina fyra getter.

Röd och Blå och Gul och Vit
Sprang i skogen hit och dit.

Mitt i skogen i en sten, bodde trollet Ludenben.
Ludenben var alltid arg – Alltid hungrig som en varg.

Petters getter åt han opp,
fastän Petter ropa ”Stopp!”

Hem till stugan gick då Petter
Med sin katt men utan getter.

Många tårar fällde han.
Murre Svart gick av och an.

Mitt i stenen Ludenben
Gned sin mage, log och sken.

Då sa Murre Svart till Petter:
”jag ska rädda våra getter!
Röd och Blå och Gul och Vit
Ska jag genast hämta hit!”

Murre Svart sprang fort som blixten,
Tills han mötte vännen Sixten.

Båda skrämde Ludenben,
Så han råkade i sken.

Utför berget ramla trollet
Och gick sönder helt och hållet.

”Murre Svart är bra att ha!”
sade alla getterna.

Ludenben fick ont i magen
Hela natten hela dagen.
Men i stugan trallar Petter,
Murre Svart och fyra getter"






KAOS säger:  Hej jag heter herpes a.k.a. "Herp-a-Derp" :) jag är typ bra och ikv är det PR-Kalas.....Wihooooo! Så typ :) I <3 you all :)!


Nu är Hilda-12 nöjd och Hilda-11 böjd :)

Kommentera

Publiceras ej