Tur är väl att Häks består av så fruktansvärt välorganiserade figurer. På torsdag lunch var det fortfarande absolut ingen struktur på någonting, med undantaget pajerna vi lagade kvällen innan. Pajerna som för övrigt resulterade i en otroligt full Nirving, en böghög på Gamas i Gamas säng en sjukt välklippt film av Kvasten och så självklart underklädestwister!
På något vis så lyckas vi ju alltid ändå. De flesta av oss lyckades ta oss till bastun och började förbereda.
Vår Gamas var så illa tvungen att genomlida ett sektionsmöte i min personliga huvudkudde. (På den tiden då jag hade ett hem vill säga.)
XHäks "stömmade" ut till bastun. Och lekarna tog fart med Nirving i täten! Då han presenterade den första leken "ägg-ägg" spred sig skepsisen och bitterheten bland Xen. Men då leken drog igång och alla sprang runt som ägg och kycklingar kunde man, tro det eller ej, till och med ana ett litet leende från Grelber-08. Det sägs även att hon gav ifrån sig ett litet ljud som skulle kunna tolkas som skratt, men det är ännu oklart!
Efter ännu ett par lyckade lekar var det äntligen dags för flameball!! Förväntningarna hade skruvats upp till max och lagen delades in som kvastar och hildor i ett mot troll, stockar, grisar och fåglar i det andra. Bara den som spelat en riktig flameball-match kan förstå känslan. Är bollen tillräckligt dränkt i tändvätska resulterar en bra spark i ett riktigt eldmoln, och ljudet när den far över planen är oslagbart! Ett sådant eldmoln är anledningen till att Kvasten ser ut som han gör idag, lite mindre ögonfransar och ännu lustigare hår!
Efter tre matcher flameball började våra små häksmagar kurra. Eftersom vår Gamas ännu inte anlänt till festen tog Nirving och gammel-Kvasten-03 tag i klockan och satte sig i toastmasterns sits.
Sittningen inleddes ju självfallet med den vackraste sången vi kan, såååå... Och sedan underhölls vi av ringaren i notre dam och Nirving som gjorde ett fantastiskt jobb som illustratör av ringarens historier. Vi fick även se en Kvast mycket inlevelsefullt massera ett par troll-kulor.
Bastun började bli varm och dimman rullade in över sjön medan sexton glada häksor började få myror i tårna.
Kvasten som glömt sina badbyxor fick låna min bikiniunderdel som jag hade med mig i överflöd. Han skuttade runt i bastun och visade glatt upp det han hade att bjuda på. Han tryckte upp rumpan så fort han hittade ett fönster med en häksa på andra sidan. Stämningen steg och bastun fylldes med sång. Bikiniunderdelen bytte kvast, och nu var det min framtida labhandledare som sprang runt och visade upp sig!
Två troll kommer alltid att vara två troll, och det är den ända anledningen jag ger till att två troll kröp under bastubänkarna och låg där och kravlade. Resten censurerar jag. Två troll blir precis så snuskiga som två troll ska vara när två troll legat och kravlat under bastubänkar.
En mycket lyckad kväll, i alla fall de bitarna av den som jag minns.
Jag tror dessutom att vi i häks-09 skapat oss en ny bastutradition. Att någon av oss alltid ska vara för full och odräglig för att städa. Vi kan väl försöka se till att det inte är samma figur som tar den posten varje gång bara!

När en Kvast ser ut och luktar som han gjorde idag så vet man med säkerhet att det var en lyckad kväll igår!

Blommor och Bin!
Irving



Kommentera

Publiceras ej